Today's gonna be a good day

Er det ikke typisk at den morgenen man sitter på trikken på vei til skolen og føler at dagen er så god at en tweeter følgende melding: "Today's gonna be a good day", kommer man en time for tidlig på skolen? Jeg skjønner ikke at jeg som sitter oppe så lenge, og alltid ønsker at klokka ringer en time senere, presterer å glemme at jeg begynner en time senere på fredager. Og det er ikke det at det dette var noe som plutselig var nytt for dette semesteret. Neida, hver fredag gjennom hele forrige semester begynte vi halv ti. Jeg er så og si kronisk for sen, så at jeg har kommet en time før tiden, må være historisk. ..og mest sannsynlig et engangstilfelle.

Men, det har ikke ødelagt dagen min likevel! Vi var heldigvis tre stykker som hadde gått i samme felle, så det ble egentlig en koselig morgenstund før det brakte løs med årets første språktime etterfulgt av en lang forelesning om menneskerettigheter. Hele uka hadde jeg planlagt at jeg skulle komme meg på trening i dag kl 16, og dermed gikk jeg hele dagen og grugledet meg til det. Da det viste seg å bli 100 % vellykket ga det meg en enda bedre følelse og masse godt humør, der jeg løp hjem for en rask dusj. Jeg hadde nemlig mindre enn en time til jeg skulle sitte på toget til Kongsvinger og kjæresten. Jeg rakk det med ca 30 sekunders margin, og fant ut at dusjen jeg akkurat hadde tatt så og si var bortkastet.

Nå som jubileumssendingen til Idol er ferdig, skal jeg opp og hoppe for å ordne tacokos til kjæresten kommer hjem fra trening. Vi har tenkt å prøve oss på den nye serien til NRK, nemlig "Halvbroren", så jeg har litt fredagskos foran meg.

God fredag, og god helg! :-)

Reiselysten

Jeg har fire veldig gode venninner, som for noen dager siden dro avsted på reisen i deres liv. I over fire måneder skal de innom store deler av verden for å se og oppleve alt det fantastiske som er der ute. Jeg sitter her hjemme i sofaen og ser bilder de legger ut, og oppdateringer på bloggen deres (reisefeber2013.blogg.no). Det kribler i magen og klør i hele kroppen etter å få være med dem. Så reiselysten som jeg er, er det nesten litt vondt å tenke på opplevelsene de nå står overfor. Selvfølgelig unner jeg jentene turen deres, for dette har de virkelig gjort seg fortjent til, men jeg sitter kanskje og ønsker at jeg hadde tatt det samme valget.

På den andre siden er jeg jo ufattelig fornøyd med livet mitt sånn det er nå. Jeg studerer akkurat det jeg har ønsket hele livet, og jeg har verdens beste familie, venner og kjæreste rundt meg. Derfor så vil jeg ikke klage, men det hindrer meg ikke i å drømme likevel. Jeg vet at en dag skal jeg ut og gjøre det jentene gjør nå. Jeg har i alle fall ikke planer om å si meg fornøyd med å ha sett verden. Heldigvis så lever jeg enda på det fantastiske året jeg var utvekslingsstudent i USA. Og forresten,vertsfamilien min kommer på besøk til sommeren! Som jeg gleder meg!

Litt rart å se tilbake på det første møtet med vertsfamilien. Føles som en evighet siden!

Bildeserie julen 2012

Julen har vært veldig innholdsrik og koselig! Jeg har fartet fra det ene middagsselskapet til det andre, og hatt mange koselig stunder. Her kommer noen øyeblikk som forteller hva jeg har holdt på med i jula.

Julaften kunne starte så fort lillesøster og jeg har lagt gavene under treet. Storesøster i bakgrunnen ser ut til å glede seg også..

Julia pyntet middagsbordet.

Ikke bare var bordet pent, men tante og mine kjære søstre var fornøyde med middagen også.

Her sluker vi i oss deilig dessert mens skravla går.

Eli var årets julenisse og delte ut pakkene.

Og jeg var overlykkelig over å få mine to første LP-plater jeg kan legge til i samlingen jeg har fått etter mamma.

Og så til mobil-bildene..

Kusina mi som ikke fikk feiret med oss fordi hun var i Thailand, hadde lagd fine pepperkaker til oss.

Da julaften var over var det tid for mer kos. Andre juledag ble ikke noen festdag som planlagt, men en koselig filmkveld med søstrene sisters.

Etter en uke med middagselskap etter middagselskap var det tid for jobb. Natt til nyttårsaften ble jeg faktisk med kjæresten på jobb for å kjøre aviser.

Og selve nyttårsaften spiste jeg middag hos bestevenninna mi.

Etter middag var det fest og endelig fikk jeg mitt første nyttårskyss!

Da alle hadde kommet seg etter en fin nyttårsaften skulle gutta ha pokerkveld. Pernille og jeg dro dermed ut på skøyter for å ikke forstyrre.

Siste kvelden hjemme før det bar av sted tilbake til Oslo ble brukt på spill med pappa, lillesøster og kjæresten. Seieren kommer jeg til å leve på i flere måneder..

2013

Jeg sitter på bussen inn til Oslo etter en fantastisk god og lang juleferie. Søndagene jeg reiser tilbake inn til Oslo bruker alltid å være litt kjedelige og jeg føler meg alltid litt tom. I dag er jeg litt tommere enn vanlig. Det har vært så deilig å være rundt familie, kjæresten og venner i flere uker, at jeg skulle ønske det varte bittelitt lenger. Innerst inne veit jeg jo at det kommer til å bli greit å finne tilbake til rutinene igjen. Et nytt semester står for døren i morgen, og jeg burde være glad jeg i det hele tatt får muligheten til å møte opp og fortsette andre semester. Jeg hadde jo en matteeksamen i høst fra videregående som var avgjørende for om jeg fikk fortsette eller ikke, og guess what? JEG BESTOD! Skuldrene mine ble nok noen kilo lettere og sank sikkert en halvmeter ned da jeg ringte skolen og fikk resultatet. Nå kan jeg endelig legge den fullt og helt bak meg.

Selv om det er litt trist at juleferien er over, er jeg likevel klar for et nytt år og et nytt semester. Jeg tror nok 2013 kommer til å bli et veldig bra år med mye spennende i vente!

Nå er jeg nødt til å skru opp lyden på Spotify for å overdøve den spansktalende damen bak meg, som har skravlet i telefonen i en time snart... Jeg har ikke noe imot spanjoler altså, men skal du først snakke høyt i telefonen på bussen, hadde det vært litt morsommere om jeg kunne tyvlytte på samtalen.. Uansett, jeg må legge vekk PC-en også, ellers blir jeg altfor bilsyk her jeg sitter! Snekrer sammen en bildeserie fra jula senere i kveld!

Et litt sent GODT NYTT ÅR til alle sammen :-)

Les mer i arkivet » Juli 2017 » November 2016 » Oktober 2016

Lever livet, opplever verden og drømmer meg bort. Journalistikkstudent på utveksling i DUBLIN høsten 2014 ♥